Social Impact meting

Waarom het goed is voor jouw bedrijf

Drie goede redenen om je impact te meten

  1. Als ondernemer geeft het inzicht in wat je hebt bereikt en op welk gebied je kunt verbeteren. De impactmeting wordt daarmee een managementtool die je in staat stelt te sturen op impact maximalisatie.
  2. Daarnaast is het meten van impact van groot belang om claims van maatschappelijke waardecreatie hard te kunnen maken. Goede impactdata helpt je te overtuigen, je merk te versterken en je te onderscheiden van concurrenten.
  3. Tenslotte draagt impactmeting bij aan de motivatie van werknemers wanneer zij zien dat er echt sprake is van maatschappelijke waardecreatie. Trotse medewerkers zijn je beste ambassadeurs.

Hoe meet je je impact?

Impact meten is niet eenvoudig en vraagt een serieuze inspanning. Maar je hoeft niet meteen een integrale aanpak te kiezen, een meerjarenplan van steeds een klein stapje is vaak heel effectief. Begin met je primaire impact en ga van daaruit je meetsysteem langzaam uitbouwen.

Spil Intermediair kan samen met u een Social Impact meting uitvoeren en u daarna ondersteunen met het opbouwen en het maken van een stappenplan.